sundbyryttaren.blogg.se

I min blogg får ni läsa om mitt liv. Där de i mesta dels är hästar! Rider 5 dagar i veckan på min medryttar häst och på ridskola. Mer får ni självklart veta i bloggen. Glöm inte kommentera! ~ då blir jag glad ;) kram!

Hoppgruppen [15/8]

Publicerad 2012-08-15 21:44:04 i Allmänt, Hästar, Karlslund,

Hejhopp! Jag är så himla glad :D För jag har fått världens bästa häst i hoppgruppen, vill ni veta vem?..
VÄRLDENS bästa tinker! Hon heter Ineke och är så galet duktig i hoppning, bara man får fram henne ordentligt.
Bild från fannys blogg!
 
Samma idag, första gången för hästarna i hoppgruppen. De var riktigt varmt ute o Ineke var svettig innan jag börja rida. Men hennes små öron stod rakt frammåt stort sätt hela passet!
 
Börja med att skritta fram o trava fram själva eller asså, ridläraren säger : Skritta o trava i båda varven! Så får vi värma upp själva. Kände ganska mycket på broms o gas, hon är rätt stark o hård i munnen. Men de kändes bra, sen galoppera vi i båda varven. Så börja vi hoppa ett kryss, två gånger. Sen la ridläraren upp de på ett räcke som kanske låg på till slut 80-90cm? kändes så iaf. Ineke hoppa som en gud, hon bara flög över!
 
Sen hoppade vi ett stigsprång, sen svänge runt på några upphöjda galoppbommar, de gick bra. Först kom vi lite knasigt in men på slutet lossna det bättre! Vi hoppade lite olika varianter på några hinder, och slutade med studs på 2 plank som också gick väldigt bra!! Så sjukt glad att jag fått Ineke i hoppgruppen!♥
Bilder jag hitta på FRIDAS blogg, hoppas de va ok!!
 
Tror min kompis fota lite också, så fort jag får bilder lägger jag upp dom!
 

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2012-08-15 22:48:51

hihi, ja, det är okejj!:D
Åh, visst är hon gryyyyymm????:D<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela