sundbyryttaren.blogg.se

I min blogg får ni läsa om mitt liv. Där de i mesta dels är hästar! Rider 5 dagar i veckan på min medryttar häst och på ridskola. Mer får ni självklart veta i bloggen. Glöm inte kommentera! ~ då blir jag glad ;) kram!

Vad är falun?

Publicerad 2012-08-20 18:00:00 i Allmänt, Louises inlägg,

Vad är falun? Jo de är ju typ ett samhälle eller vad man ska säga hehe, och i falun finns det ett ställe som heter kunskaps gården! Där alla 6-9 or från olika kunskapsskolor åker till nån gång under året. Sommaren/vinter spelar ingenroll. Förra året var vi i 6an där en vinter och nu ska vi få vara där på sensommarn!
 
Vad gör man där? I kunskapsgården har man trä eller syslöjd. Bild och form, o hemkunskap och sen brukar vi få labba lite också. För i våra skolor har vi inte nån står träslöjdsal eller syslödssal och vi har inte så mycket slöjd heller. Samma sak med BildoForm o hemkunskap.
 
Hur sover man? Det är ett jätte stort hur som sitter i hop med ett till jätte stort hus! Som de finns massa rum i, förra året som jag med mina kompisar: Jenny, lisa, amanda o sabina. Detta år ska jag sova med: Jenny, linn och evelina! Och de kommer bli ganska så galet! Haha!
 
Men vadå? Går man upp o har slöjd hela dagen sen går o lägger sig igen? Nej, först äter man ju frukost, fixar ordning sig sen har man ett slöjdpass och sen lite bild o form, sen äter man lunch och sen är de kanske nån aktivitet eller bara slapp på rummet, sen kanske man har hemkunskap o sen öpnnar kiosk o datasal så får man springa runt där o prata o skratta. Äta massa godis osv!
 
Är de något mer ni undrar? Fråga på!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela